Kadıköy Kedi Aşıları

Kadıköy’de Kedi Aşılarını Güvenle Yaptırın

Aşılar kedinizin genel sağlığı ve uzun ömürlülüğü için oldukça önemlidir. Kedi aşılarının etkisi sakatlanma ve ölümcül kedi hastalıklarının inkübasyonu ve bulaşmasına karşı tıbbi ve bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Kadıköy Veteriner kadromuz, insanları kedi aşılarının ne kadar gerekli olduğu ve ne zaman yapılması gerektiği de dahil olmak üzere kedi aşılarının önemi konusunda eğitmeye adamıştır.

Veterinlerimiz Kadıköy’de yapılacak kedi aşılar için “tüm kedilere aynı aşılar yapılır” şeklinde bir yaklaşmaz. Her kediyi ayrı bir birey olarak tedavi etmek ve genel sağlık, yaşam tarzı, yaş gibi risk faktörlerine bakarak o kedi için mümkün olan en iyi protokolleri önerdiğimizi belirtmek önemlidir.

Yıllar içerisinde başta Acıbadem, Kalamış, Moda, Yeldeğirmeni, Suadiye, Göztepe ve Bostancı olmak üzere Kadıköy ve İstanbul’un her tarafından gelen kedi sahiplerine yardımcı olduk. Kadıköy’de kedi aşıları konusunda bize güvenebilirsiniz.

Kedi Aşıları Hakkında Bilgi ya da Randevu Almak için Bize Ulaşın

Kedi Aşıları Konusunda Bilmeniz Gerekenler

Kadıköy’de hizmet verdiğimiz yıllar boyunca, kedi sahiplerinden kedi aşıları hakkında birçok soru soruldu. Burada, kedi aşılarını çevreleyen sorunları daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için en sık sorulan soruların bazılarını derledik. Bu sadece kedi aşılarına genel bir giriş niteliğindedir. Verdiğimiz bu bilgiler sadece ve sadece bilgilendirme amaçlıdır. Kedi aşıları veya kedinizin olması gereken aşılar ve diğer konularda kesin bilgi için lütfen veteriner hekimlerimizden birine danışın.

Yavru veya Yetişkin Kediler için Kedi Aşıları Gerekli Mi?

Cevap Evet. Kedi sahibi olarak kedi dostlarımızın refahından sorumlusunuzdur – buna mutluluk ve uzun ömür dahildir. Kedi aşıları, uzun ömür denkleminin ayrılmaz bir bileşenidir. Yavru kedi aşıları ve yetişkin kedi aşıları, çeşitli sinsi hastalıkları önlemek için tıbbi ve bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Kedi Aşıları Yasal Olarak Zorunlu Mudur?

Kediler için zorunlu ve gerekli aşılar vardır. Zorunlu olan aşılar aşağıdadır;

• Kuduz Aşısı
  • Losemi Aşısı
  • Karma Aşı

Diğer kedi ve yavru kedi aşıları kanunen yasal olarak gerekli olmamasına rağmen, kedinizi ciddi hastalıklardan korudukları için önemlidir. Kadıköy Veteriner olarak biz tüm aşıların yapılmasını tavsiye ediyoruz.

Hangi Kedi Aşıları Önerilir?

Kediler için önerilen aşılarda bazır farklılıklar mevcuttur. En doğru yöntem veteriner ziyaretinizde kedinizin geçmişi, cinsi ve durumuna göre hangi aşıların gerekli olduğunu sormanızda fayda var. Bununla birlikte, aşağıdaki aşılar yaygın olarak önerilmektedir:

Kedi Aşıları

Panlökopeni
Rinotrasheitis / Herpes Virüsü
Calicivirus
Kuduz
Kedi Lösemi

Panleukopenia(Panlökopeni), Rhinotracheitis(Rinotrasheitis) ve Calicivirus genellikle FVRCP adı verilen tek bir aşıda birleştirilir. Tüm kediler için “karma” bir aşı olarak kabul edilir. Bu virüsler kolayca bulaşıcıdır ve kedi-kedi temasından yayılır.

FeLV aşısı kedi lösemi virüsüne karşı korur. Kedi lösemi, kedilerde en yaygın hastalık ve ölüm nedenlerinden biridir. Virüs tipik olarak tükürük veya sıvı salgıları yoluyla bulaşır – enfekte bir kedinin etrafındaki herhangi bir kedi aşılanmalıdır.

Kuduz virüsü genellikle açık yaralardan veya ısırıklardan geçer. Kuduz belirtileri arasında davranış, saldırganlık, ısırma, ışığa duyarlılık, atak, uyarma, nöbetler ve sinirlilik gibi ani değişiklikler bulunur. Kediniz sadece iç mekanlarda olsa bile kuduza karşı aşılanmalıdır.

Yavru Kedi Aşıları

6-10 Haftalık : FVRCP (kedi distemper)
11-14 Hafta : FVRCP (kedi distemper), FeLV (kedi lösemi)
15+ Hafta: FVRCP (kedi distemper), FeLV (kedi lösemi), kuduz aşısı

Kedi Aşılarının Riskleri

En güvenli aşıları kullanmamıza rağmen, az sayıda kedi aşıya ters reaksiyon gösterebilir. Kedi aşıları, belirli bulaşıcı hastalıklardan koruma sağlamak için yavru kedinizi veya kedinizin bağışıklık sistemini uyarır. Bu, genellikle 24-48 saat içinde kaybolan hafif semptomlara neden olabilir:

• Aktivitede hafif azalma
  • Enjeksiyon bölgesinde hafif ağrı veya yumru
  • İştahta hafif azalma
  • Hafif üst solunum yolu enfeksiyonu

Kedi aşıları, enjeksiyon bölgesi tümörleri ve bağışıklık hastalığı gibi diğer risklere neden olabilir, ancak bu tür insidanslar oldukça nadirdir ve önceden var olan genetik ve tıbbi durumlarla ilişkilendirilebilir. Enjeksiyon bölgesi reaksiyonları potansiyeli nedeniyle, her aşıyı kedinin tıbbi kaydında belirtilen belirli bir yerden yapıyoruz.

Gerçek şu ki, kedi aşılarının avantajları herhangi bir riskten daha ağır basmaktadır. Kedi aşıları sayısız hayat kurtardı ve kedi bulaşıcı hastalığa karşı savaşta hayati bir rol oynadı. Herhangi bir tıbbi prosedürde olduğu gibi, olumsuz yan etkilerin olasılığı düşüktür. Çoğu durumda, riskler hastalığın kendisinin risklerinden çok daha küçüktür.

Kedi Aşılamasından Sonra Dikkat Etmem Gereken Yan Etkiler Var mı?

Çoğu kedi aşıdan sonra herhangi bir yan etkisi göstermez. Kedinizin bir reaksiyonu varsa, genellikle küçük ve kısa ömürlüdürler. Bununla birlikte, yine de bir kedi aşısından kaynaklanan olumsuz yan etkileri gösterebilecek aşağıdaki semptomları görebilirsiniz:

• Şiddetli uyuşukluk
  • İştah kaybı
  • Enjeksiyon bölgesinde şişme ve kızarıklık

Kedinizin kedi aşısından kaynaklanan herhangi bir yan etkisi olduğundan şüpheleniyorsanız, hemen bizi arayın, böylece herhangi bir özel bakımın gerekli olup olmadığını belirlemenize yardımcı olabiliriz.

Kedilerinizin Sağlığı için Kadıköy Veteriner Yanınızda

Kadıköy’de Kedi Aşısı Yaptırma Konusunda Tecrübemize Güvenebilirsiniz

Geride bıraktığımız yıllar içerisinde Kadıköy’de hem yüksek kalitede veterinerlik tedavileri ve hizmetleri sunduk hem de içinde bulunduğumuz çevreyi bilinçlendirmeyi hedefledik. Kedi aşıları ve önemi konusunda da Kadıköy ve İstanbul halkını bilinçlendirmeye devam ediyoruz. İster tek bir aşı olsun ister tüm aşı takvimini yönetmek olsun, kedinizin aşıları için yanınızdayız.

Kedimin Aşılarını Ne Zaman Yaptırmalıyım?

Yeni yavru kedinizi alır almaz yavru kedi aşılarınızı planlamalısınız. Yaştan bağımsız olarak, yeni kedi yavrusu en kısa sürede bir veteriner tarafından görülmelidir. Aşılar, nem alma ve pire kontrolü de dahil olmak üzere önleyici bir sağlık bakım planının oluşturulması önemlidir. Ayrıca, yavru kedinizin iyi davranışlar geliştirdiğinden ve harika bir evcil hayvan haline geldiğinden emin olmak için davranış eğitimini tartışmak için zaman harcayacağız.

İlk ziyaretinizde en az otuz dakika geçirmeyi planlayın. Bu, yavru kedi bakımı ile ilgili tüm sorularınızı yanıtlamak ve önerilen önleyici programı kadıköy veteriner ekibimizle tartışmak için harika bir zamandır.

Periyodik destek aşılarını içeren bir yetişkin kedi aşılama programı, yavru kedi aşılama programının tamamlanmasından bir yıl sonra programlanacaktır.

Diğer herhangi bir aşılama protokolünde olduğu gibi, kedinizin yaşamı boyunca sağlıklı ve iyi kalmasını sağlamak için bir kedi aşılama programına sapma olmadan uyulmalıdır. Tüm sağlık sorunlarını kontrol edemiyoruz, ancak uygun aşı programı ile bulaşıcı hastalıkların çoğunu önleyebiliriz.

Kedi Aşısı Fiyatları Ne Kadar?

Belirttiğimiz gibi kedi aşıları çeşitlilik gözterir. Dolayısıyla kedi aşısı fiyatları da bu doğrultuda farklılık göstermektedir. Yapılacak aşıya göre farklı bir kedi aşıları fiyatları değişecektir. Kadıköy Veteriner olarak biz yapacağımız görüşmede sizleri bilgilendiriyor olacağız. Böylece sizi kedi aşısı ücreti ve diğer konularda bir sürpriz beklemez.

Kadıköy’de Kedi Aşısı ve Diğer Veterinerlik Hizmetleri için Bize Ulaşın

Veterinerlerimizle görüşerek hem bilgi alın hem de kedi aşıları hakkında nasıl bir süreç izlemeniz gerektiğini öğrenin

Ücretsiz muayene ve bilgilendirme randevusu alarak veterinerlerimizle tanışabilir ve aklınızdaki soruları sorabilirsiniz. Kedi aşısı fiyatları, aşı takvimi ve diğer her konuda sizleri bilgilendirmeye hazırız. Üstelik herhangi bir tedavi ya da işlem yapılmazsa ücret talep etmiyoruz. Acil durumlarda telefon ile ulaşmanız daha doğru olacaktır.