Kadıköy Yaşlı Kedi Bakımı

Yaşlı Kedi Bakımında Kadıköy’de Bize Güvenin

Yaşlı Kedilerin Değişen Sağlık İhtiyaçlarını Anlıyoruz

Kedinizle küçüklüğünden beri birlikteyseniz, onun için davranış ve alışkanlıklar açısından neyin normal olduğunu iyi anlarsınız. Davranışlarındaki veya alışkanlıklarındaki değişikliklerin bir hastalık işareti olabileceğini bilmek önemlidir. Kedilerdeki hastalık belirtileri çok hafif olabileceğinden, en zeki kedi sahibi bile, özellikle başlangıç ​​çok kademeli olduğunda bu değişikliklerin bazılarını kaçırabilir. Bu nedenle, kedinizi 8 yaşına kadar yılda bir kez veteriner hekiminize ve 8 yaşından sonra altı ayda bir getirmek son derece önemlidir .

Kadıköy’de yalı kedi bakımında uzman olan veteriner hekimimiz ve personelimizle yaptığınız ziyaret sırasında, kedilerinizin sağlıktaki değişiklikleri işaret edebilecek alışkanlık ve davranışlarınızı gözden geçirecekler. Bu muayenenin sonuçları, yaşlı kedinizin muhtemelen hastalık belirtilerini tanımlamaya yardımcı olan farklı bir bakış açısına sahip olmanıza izin verebilir. Ayrıca, Kadıköy Veteriner hekimimiz, kedinizin yaşlanma sürecinde nerede olduğunu ve onu olabildiğince uzun süre sağlıklı tutmak için neler yapılabileceğini belirlemede önemli bir rol oynayacak fiziksel bir muayene yapacaktır.

Yaşlı kedi veterinerlik bakım ve tedavi randevularının odak noktası, erken aşamada olabilecek kedi hastalıklarını tanımlamak ve rahatsızlığa neden olabilecek herhangi bir semptomun tedavisi ve yönetimi için bir plan oluşturmaktır. Diyetle tedavi edilebilen birçok hastalık vardır ve bazen ilaçlar kedinizin refahını önemli ölçüde artırabilir. Kedi sahibi ve veteriner ekibinin ortaklığı ile en iyi sonuç için yaşlı kedi sorunlarını en iyi şekilde ele alabilir ve yönetebiliriz. Kedilere yönelik tedavilerimizin özünde birlikte çalışma yer alır.

Yaşlı Kedi Bakımı ve Tedavileri için Size Destek Olalım

Kedilerde Yaşlılıkla Birlikte Ortaya Çıkabilecek Konular

İlerleyen yaşla birlikte kedinizin vücudunda bazı değişikliklerin ortaya çıkması gayet normaldir. Tıpkı insanlarda olduğu gibi yaşlılık kediler için de bazı temel sorunlarla bilrikte gelir. Kadıköy’de yaşlı kedi bakımına ilişkin yapacağımız görüşmede sizleri bu konularda bilgilendiriyor olacağız. Bu değişikliklerden bazıları:

• Değiştirilmiş uyku-uyanıklık döngüsü
  • Tiroid fonksiyonundaki değişiklikler
  • Böbrek fonksiyonunda azalma
  • Görme değişiklikleri
  • Azalan koku hissi
  • Kırılgan / batık tırnaklar
  • Kalp veya dolaşım problemleri
  • Sindirimde azalma ve besin maddelerini emme yeteneği
  • Stresi azaltma yeteneği azalır
  • Davranış değişiklikleri
  • Hareketlilik / artritte değişiklikler

Yaşlı Bir Kedi Sahibi Olarak Bilmeniz Gerekenler

Yaşlı kedinize bakarken en önemli rolünüz, davranışlarının ve alışkanlıklarının farkında olmaktır. İhtiyaçları yıllar içinde değişebilir, ancak yine de sosyal etkileşim ve zenginleştirilmiş bir çevre de dahil olmak üzere kedi bakımının temellerini gerektirir. Yaşlı kediler daha fazla uyuyabilirken, vücutlarını aktif tutmak ve zihinlerini meşgul etmek için hala etkileşime ve uyarıcı bir ortama ihtiyaç duyarlar. Her yaştan kedinin sağlıklı kalması için uyarıcı bir ortama ihtiyacı vardır. Özellikle iç mekan kedileri için bu çok önemlidir. Tüm kedilerin avlanması, oynaması ve etkileşim kurması gerekir.

Uyarıcı bir ortama ek olarak, yaşlı kedilerin sahipleri aşağıdaki şeylerden sorumlu olmalıdır:

• Uyku ve yemek alanlarına kolayca erişilebildiğinden emin olun
  • Kolay erişim için fiziksel olarak zorlu alanları ayarlayın
  • Daha sık veterinerlik ziyaretleri planlayın
  • İlaçlarını zamanında ve belirtildiği şekilde verin

Yaşlı kedinizin hayatındaki genişletilmiş rolünüzü anlamak, onlara rahat bir şekilde yaşlanmasına yardımcı olmak için gereklidir. Yaşlı kedi bakımına ilişkin bir sonraki randevunuzda, veteriner hekimlerimizden biri, kedinizin yaşlı yıllarına sorunsuz bir şekilde geçiş yapmasını nasıl sağlayacağınız konusunda size fikir ve rehberlik vermekten mutluluk duyacaktır.

Yaşlı Kediler için Veteriner Ziyaretleri

Veteriner Kadıköy, yaşlı kedilerin her altı ayda bir veteriner tarafından görülmesini önermektedir. Kediler insanlardan daha hızlı yaşlandığından, bu ziyaretler arasında neredeyse iki kedi yılı geçeceği anlamına gelir. Ziyaretler arasında yaşlı kedileri izlemek önemlidir, çünkü kediler hastalık veya hastalık semptomlarını gizleme konusunda çok iyidir. Kediler yaşlandıkça hastalıklar giderek yaygınlaşır. Bu nedenle, olgun kedilerin, yaşlı kedilerin ve geriatrik kedilerin yaşam kalitelerini önemli ölçüde etkileyecek bir veya daha fazla koşul geliştirmeye başlamasını beklemek mantıklıdır. Yaşlı kedi bakımı konusunda bilgili olmak sizlerin ve kedinizin hayatını kolaylaştıracaktır.

Yaşlı kediler için tipik bir Kadıköy veteriner ziyaretinde şunlar kontrol edilir:

• Alışkanlıkların ve davranışların kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmesi
  • Ağırlık ve vücut durumu
  • Cilt kalitesi
  • Ağız, diş etleri ve dişler
  • Kulaklar ve gözler
  • Tiroid bezi
  • Kalp ve dolaşım sistemi
  • Akciğerler ve burun
  • Jarın
  • Eklemler ve kaslar
  • Son ziyaretten bu yana herhangi bir değişiklik olup olmadığı

Ek olarak, yaşlı kediler için sağlıklı yaşam ziyaretleri arasında aşılar, parazit önleme ve yaşlı kedinizin geliştirebileceği herhangi bir özel durum için tedavi de bulunabilir

Yaşlı Kedi Beslenmesi

Kedi beslenmesi , bir kedinin yaşamı boyunca son derece önemlidir. Bununla birlikte, yaşlı kedi bakımının özellikle önemli bir yönüdür. Yetişkin, yaşlı veya geriatrik bir kedinin yaşa özel bir diyetle beslenmesi yardımcı olabilir. Bu diyetin rolü:

• Kiloyu yönetme
  • Ömrü artırma
  • Ağrıyı azaltma veya ortadan kaldırma
  • Sağlıklı cilt, ceket ve vücut işlevlerini koruma

Yaşlı kedi mamaları, yaşlanan kedilerin beslenme gereksinimleri için özel olarak formüle edilmiştir. Kuru veya ıslak (genellikle konserve) formda servis edilebilir. Yaşlanan kediler günlük su alımını arttırdığı için konserve yiyecekler servis etmek ve / veya evin etrafında birden fazla su kabı bırakmak mümkün olduğunda her zaman iyi bir fikirdir. Günde 3-4 kez küçük, sık öğünler beslemek, yaşlı kedilerin yiyecekleri daha az, daha büyük öğünlerden daha kolay sindirmesine yardımcı olacaktır.

Yaşlı Kedilerde Diş Bakımı

Kediler son yıllarına girerken, diş bakımlarını yaşamları boyunca düzenli diş kontrolleriyle ele alanların, diş sorunlarını göz ardı eden kedilere göre önemli bir avantajı vardır. Bununla birlikte, diş bakımının kedinizin önleyici programının dayanak noktası olup olmadığına bakılmaksızın, yaşlandıkça son derece önemli olacaktır. Diş hastalığı kademeli fakat ağrılı dejeneratif bir durumdur. Kronik ağrı ile yaşamak çok streslidir ve kedinizin refahını önemli ölçüde etkileyecektir. Tabii ki kediniz acı çektiğini size bildirmez, ancak gerçek şu ki 4 yaşın üzerindeki tüm kedilerin bir miktar ağız sağlığı sorunu vardır ve bu koşullar önemli ağrıya neden olur. Kedinizin bir yıldan uzun bir süredir diş muayenesi yapmamışsa, kesinlikle zamanı gelecektir.

Bugün Kadıköy yaşlı kedi bakımı ve diş muayenesi randevusu alarak aklınızdaki sorulara yanıt bulabilirsiniz.

Yaşlı Kedilerde Hastalık Yönetimi

Kediniz yaşlandıkça, yaşlı kedileri rahatsız etmek için yaygın olarak bulunan sayısız hastalığa karşı daha hassas hale gelir. Daha yaygın olanlardan bazıları şunlardır:

• Böbrek hastalığı
  • Diyabet
  • Tiroid hastalığı
  • Hipertansiyon
  • Gastrointestinal Sorunlar
  • Artrit
  • Kanser
  • Bellek / Anlama Zorlukları

Hastalığın yönetimi, bunun bir seferde bir veya daha fazla önlenmesi veya tedavi edilmesi anlamına gelse de, hastalık hakkında bilgi sahibi olmayı ve ayrıca yaşlı kedilerin semptomları tam gelişmiş acil durumlar haline gelmeden önce tespit etmeyi gerektirir. Bu nedenle kedinizin davranışını ve rutinini izlemek ve aşağıdakiler de dahil olmak üzere herhangi bir değişikliği not etmek önemlidir:

• Kilo kaybı
  • Susuzluk ve idrara çıkma artışı
  • İştah
  • Çöp Kutusu Alışkanlıkları
  • Letarji

Olgun, yaşlı veya geriatrik kediniz için davranış veya rutinde herhangi bir değişikliğe tanık veya şüphelenirseniz, bize ulaşarak derhal bir veteriner randevusu almanızı öneririz.

Yaşlı ve Geriatrik Kediler için Yaşam Kalitesinin Değerlendirilmesi

Veterinerinizle birlikte hareket etmek, kedinizin son yıllarının tadını çıkarmanın ve kedinizin zarif ve rahat bir şekilde yaşlanmasına izin vermenin en iyi yoludur. Yaşlı kedi bakımı ve tedavilerine ilişkin Kadıköy Kedi Veterineri‘ne yapacağınız ziyaretleriniz sırasında yaşam kalitesi sorunları ele alınacaktır. Yol boyunca, veterinerinizin yardım ve rehberliği ile kediniz için sağlık kararları alacaksınız. Bir noktada, ciddi sağlık sorunları ile karşı karşıya kalabilirsiniz ve geriatrik kediniz için teşhis testi ve muhtemelen prosedürlere olan ihtiyacı ele almanız gerekebilir.

Sizin ve veterinerinizin gözden geçireceği bazı önemli sağlık değerlendirmesi soruları şunlardır:

• Kedinizde ağrı var mı ve eğer varsa ağrı iyi yönetiliyor mu?
  • Kedinizin iştahı normal mi ve normal bir şekilde yiyebilir mi?
  • Kediniz her zamanki gibi diğer evcil hayvanlar ve aile üyeleriyle etkileşime giriyor mu?
  • Kedinizin genelde kötü mü yoksa iyi günleri mi oluyor?
  • Kediniz uyku, dinlenme, bakım, yemek yeme, oyun oynama ve sosyalleşme için öngörülebilir rutinleri takip ediyor mu?

Bu soruların herhangi birinin cevaplarını anlamakta güçlük çekiyorsanız, yaşlı kedi bakımında uzman veteriner hekimlerimiz size yardımcı olmaya hazırdır.

Kadıköy Veteriner’de Yaşlı Kediniz için Muayene Randevusu Alın

Kedi hastalarımızın kapsamlı yaşlı kedi bakım hizmetleri sunarak huzurlu ve rahat yaşlanmasına yardımcı olmak için buradayız. Yaşlanan kediler, daha sonraki yıllarında büyüdükçe sahiplerinin sevgisine ve bakımına ve iyi bir veteriner destek personeline güvenir. İnsan bakıcılarına huzur ve mutluluk getirirken, binlerce yaşlanan kedinin hayatına daha iyi yardımcı olduk. Bugün yaşlı kediniz için bir veteriner randevusu planlayın !