Kadıköy Köpek Aşısı

Kadıköy’de Köpek Aşılarını Uzmanlığımıza Bırakın

Köpeğiniz için uzun ve sağlıklı bir yaşam doğru ve zamanında yapılan aşılarla mümkündür. Patili dostlarımızın planlı tüm aşılarını doğru bir şekilde yaptırarak onlar için ileride ortaya çıkabilecek pek çok sorunu engellemiş olursunuz. Kadıköy Veteriner ekibimizle köpeklerinizi ölümcül ya da bulaşıcı hastalıklardan korumak için gerekli tüm aşıları yapıyoruz.

Veterin Kadıköy’de yaptığımız köpek aşılarınında her köpeğe onların yaşı, cinsi ve sağlık durumlarının gerektiği özeni gösteriyoruz. Patili dostlarımız için en doğru aşı protokollerini öneriyoruz.

Moda, Acıbadem, Yeldeğirmeni, Kalamış, Suadiye, Bostancı ve Bostancı başta olmak üzere yıllardır İstanbul ve Kadıköy’ün her tarafından gelen köpek sahiplerine destek olmaya devam ediyoruz.

Köpeğiniz için Gerekli Aşıları Öğrenmek için Formu Bize Ulaşın

Köpeğinizi Aşılama Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Kadıkö’de yaptıracağınız köpek aşıları, köpeğinizi birçok tehlikeli ve hatta ölümcül hastalıktan korumada kritik bir rol oynar . Kanunen tüm köpeklerin kuduz için aşılanmasını gerekse de, köpeğinizi kolayca önlenebilen ciddi hastalıklardan koruyabilen başka aşılar da vardır.

Veteriner Kadıköy olarak yıllardır köpek aşılarının faydaları konusunda Kadıköylüleri ve İstanbulluları eğitmek için zaman harcadık. Hangi aşıların gerekli olduğu ve bunların nasıl programlanması gerektiğini anlattık. Yıllar boyunca köpek aşıları hakkında mümkün olan her soruyla karşılaştık ve sizin için en sık sorulan soruların bazılarını burada derledik. Burada bahsedeceklerimiz köpek aşıları için sadece genel bir giriş niteliğindedir. Kadıköy köpek aşısı için alacağınız bir sonraki veteriner randevusunda, köpeğiniz için aşılama önerilerini anlamanıza yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.

Köpek Aşıları Nelerdir ve Neden Önemlidir?

Aşılar, bir köpeğin bağışıklık sistemini, hastalığa neden olan organizmaların istilasından korumak için hazırlamaya yardımcı olur. Aşılar, bir köpeğin bağışıklık sisteminde hastalığa neden olan organizmaları taklit eden antijenler içerir, ancak hastalığa neden olmaz. Köpek aşılarının amacı, mevcut antijenleri tanımasını sağlayarak bağışıklık sistemini hafifçe uyarmaktır. Bu şekilde, bir köpek gerçek hastalığa maruz kalırsa, bağışıklık sistemi onu tanıyacak ve bu nedenle onunla savaşmaya veya en azından etkilerini azaltmaya hazır olacaktır.

Temel Köpek Aşıları Nelerdir?

Öncelikli köpek aşıları hastalığa maruz kalma riskine, hastalığın şiddetine ve diğer köpeklere ve insanlar da dahil olmak üzere diğer hayvan türlerine bulaşma riskine dayanarak tüm köpekler için hayati öneme sahiptir. Aşağıdaki aşılar temel köpek aşılarındandır.

• Köpek Parvovirus
  • Köpek Distemper
  • Hepatit
  • Kuduz

Kadıköy’de yaptığımız diğer köpek aşılarından bazılarını ise şu şekilde sıralayabiliriz.

• Bordetella
  • Köpek Grip (köpek gribi)
  • Leptospirosis
  • Lyme aşısı

Bu aşılar temel aşılar arasında olmasa da, bu bulaşıcı hastalıklara maruz kalabilecek çoğu köpek için çok önemlidir. Köpeğinizin bir sonraki randevusunda, yukarıdakilerden hangisinin köpeğiniz için en anlamlı olduğunu gözden geçirmek ve uygun önerileri yapmaktan memnuniyet duyarız.

Kuduz aşıları pek çok ülkede yasalarca zorunlu hale getirilmiştir. Köpek sahipleri periyodik olarak köpekleri ve yavruları kuduza karşı aşılanmış olmalıdır, ancak köpek yavrusu aşıları ve köpek aşıları için belirli zaman dilimleri duruma göre değişir. Kadıköy’de köpek yavrusu kuduz aşısı genellikle 16 haftada (15 haftadan daha erken olmamak üzere) yapılır ve kuduz aşısı bir yıl boyunca etkilidir. Yetişkin köpekler için kuduz aşısı üç yıl boyunca etkilidir ve yeni hastalar için ilk ziyaret sırasında ele alınmalıdır. Örneğin, bir köpek yavrusu kuduz aşısını 16 haftalık, 1 yaşında ve daha sonra tekrar 4 yaşında olur.

İsteğe Bağlı Köpek Aşıları Var mı?

Köpek aşıları köpek dostlarımızın genel sağlığı için çok önemli olsa da, her köpek yavrusu veya köpeğin her hastalığa karşı aşılanması gerekmez. Bazı köpek aşıları sadece aşağıdakileri içeren faktörlere bağlı olarak yapılmalıdır:

• Yaş
  • Tıbbi geçmiş
  • Çevre
  • Seyahat geçmişi
  • Yaşam tarzı

Köpek aşısı Kadıköy’de alacağınız randevu ile sizler için kolay bir sürece dönüşür. İlk randevunuzda her köpek için hangi aşıların en iyi olacağını öğrenin.

Köpeklerinizin Sağlığı için Kadıköy Veteriner Desteğiyle Sizinleyiz

Kadıköy’de köpek aşısı hakkında sizleri bilgilendirelim

Geride bıraktığımız yıllar içerisinde köpekler için Kadıköy’de yüksek kalitede veterinerlik tedavileri ve hizmetleri sunduk. Kadıköylü köpek sahiplerini bilinçlendirerek köpek dostlarımız için daha iyi bir gelecek hazırlamak için çalıştık ve çalışmaya devame ediyoruz. Barınaklarda yaptığımız gönüllülük faaliyetleri ile kısıtlı imkanlara sahip barınaklara yardımcı olduk. Köpeğiniz için Kadıköy’de tek bir aşı ya da tüm aşı takvimini bizlere bırakabilirsiniz.

Köpek Aşılarına Ne Zaman Başlamalı?

Genel olarak bir köpek yavrusu alır almaz (genellikle 6 ila 8 haftalık) ve daha sonra her üç haftada bir yaklaşık dört aylık olana kadar son turu alacak olan aşılara başlamalıdır. Genellikle, köpek yavrusu annesi sağlıklı bir bağışıklık sistemine sahipse, büyük olasılıkla emzirirken anne sütünde antikorlar alacaktır. Bir köpek yavrusu anne sütünden sütten çıkarıldıktan sonra aşılar başlamalıdır.

Köpek Aşı Takvimi

Yavru köpekler için genellikle aşağıdaki aşı takvimini öneririz:

• 6-10 hafta: DHPP, Kennel Öksürük
  • 11-14 hafta: DHPP, Leptospirosis, Köpek Grip, Lyme Hastalığı
  • 15-16: DHPP, Leptospirosis, Köpek Grip, Lyme Hastalığı, Kuduz
  • Köpeğin yaşam tarzına bağlı olarak köpek gribi ve lyme hastalığı aşıları verilir.

* DHPP – distemper, hepatit, parvovirüs, parainfluenza.

Kadıköy Köpek Veterineri olarak yavru köpek aşı programınıza özen göstermenizin önemli olduğunu belirtmek isteriz. Köpek aşılarının, uygun aşılar olmadan ortaya çıkabilecek birçok önlenebilir hastalık ve hastalıklarla mücadele ettiği tıbben kanıtlanmıştır. Bir köpek yavrusu aşı programına uymak, sorumlu köpek yavrusu bakımı ile eş anlamlıdır. Yavru köpeğiniz sağlıklı ve mutlu olma şansını hak eder ve aşılar önemli bir rol oynar. Yavru köpeğinizin bu kadar kolay önlenebilir olduklarından, bu korkunç hastalıklardan birine yakalanma riskini taşımayın.

** Bazı yavru köpekler 15 haftalık olduktan sonra parvovirüse karşı ek aşılara ihtiyaç duyabilir. Bir sonraki randevunuzda veterinere danışın.

Köpek Aşılama Takvimi

Yavru köpeğiniz yetişkinliğe ulaştığında ve tüm temel köpek yavrusu aşıları uygulandıktan sonra , veteriner hekiminiz yetişkin bir köpek aşılama programı uygulamaya başlayabilir. Bir köpek aşılama programı, yavrulara uygulanan aynı tip DHPP aşısının ve diğer birkaç ilacın kombinasyonları olan periyodik yetişkin güçlendiricilerden oluşur.

Köpekler ilk bir yıllık ziyaretleri için geldiklerinde, köpeğin yaşam tarzı bu aşılara ihtiyaç duyuyorsa DHPP, Leptospirosis ve Rabies aşılarının yanı sıra Canine Influenza ve Lyme’nin güçlendirilmesini öneririz. Eğer Kennel Cough (Bordetella) vakası varsa, aynı zamanda uygulanmalıdır.

Aşı etki süreleri köpekler için şu şekildedir:

• DHPP – 3 yıl
  • Kuduz – 3 yıl
  • Leptospirosis – 1 yıl
  • Köpek Grip – 1 yıl
  • Lyme Hastalığı – 1 yıl
  • Bordetella (Kennel Cough) – 6 ay

Köpek Aşılarının Yan Etkileri ve Riskleri

Aşıların faydaları herhangi bir riskten daha ağır basmaktadır. Köpek aşılarına olumsuz reaksiyonlar nadirdir. Bununla birlikte, herhangi bir ilaç veya aşı protokolünde olduğu gibi, köpek yavrusu aşıları ve köpek aşıları bazı yan etkilere neden olabilir. Aşıdan sonra onları izleyebileceğiniz zamanda köpek yavrusu veya köpeğinizin aşılanmasını öneririz. Kadıköy köpek aşısı konusunda sizleri bilgilendirmekten memnuniyet duyarız.

Köpeğiniz aşılara herhangi bir reaksiyon yaşarsa, belirtiler şunları içerebilir:

• Halsizlik
  • İştah kaybı
  • Yüz veya pati şişmesi
  • Kurdeşen
  • Enjeksiyon bölgesinde ağrı veya şişme
  • Nefes almada zorluk ve nöbetler (anafilaktik şok)

Tıpkı insan aşılarında olduğu gibi, hafif semptomlar göz ardı edilebilir. Reaksiyonların çoğu hafif ve kısa sürelidir. Köpek yavrusu aşılarına veya yüz şişmesi, kusma veya uyuşukluk gibi köpek aşılarına karşı daha ciddi bir reaksiyondan şüpheleniyorsanız, hemen veterinerinize başvurmalısınız.

Köpek Aşıları İçin Kadıköy Veteriner’de Randevu Planlama

İlk veterinerlik ziyaretinizde, yeni köpek yavrusu aldıktan sonraki bir hafta içinde yapılması gereken bir köpek yavrusu aşılama programı oluşturulmalıdır. Periyodik destek aşılarını içeren bir yetişkin köpek aşılama programı, köpek yavrusu aşılama programı tamamlandıktan sonra veya hemen bir ergen veya yetişkin köpeği ailenize davet ettikten sonra programlanabilir.

Diğer aşılama protokollerinde olduğu gibi, köpek arkadaşınızın yaşamı boyunca sağlıklı, mutlu ve iyi kalmasını sağlamak için bir köpek aşılama programına sapma olmadan uyulmalıdır. Bugün köpek arkadaşınızın aşılarını olmaları için Kadıköy köpek aşısı için bir randevu ayarlayın.

Kadıköy’de Köpek Aşısı için Bizi Arayın

Veterinerlerimizle görüşerek köpek aşıları hakkında bilgi alın ve sizin nasıl bir süreç beklediğini öğrenin.