Kadıköy’de Köpek Kısırlaştırma

Köpek Kısırlaştırma Operasyonunu Kadıköy’de Güvenle Yaptırın

Kısırlaştırma ya da yumurtalık histerektomisini dişi bir köpek için üreme sisteminin kısımlarının çıkarılmasını tanımlayan bir terimdir. Erkek köpekler içinse testislerinin hadım edilmesini veya çıkarılmasını tanımlar. Kadıköy’de köpek kısırlaştırma prosedürlerini uzman veterinerlerimiz uygularlar.

Köpek kısırlaştırma prosedürleri güvenli olarak kabul edilir ve ulusal ve uluslararasıtüm büyük veteriner kuruluşları tarafından şiddetle tavsiye edilir .

Şefkatli köpek bakımına inanıyoruz ve bu nedenle Kadıköy ve İstanbul’daki köpek sahiplerini kısırlaştırma prosedürlerin sorumlu köpek sahipliğinin ayrılmaz bir bileşeni olduğu konusunda eğitmek konusunda kararlıyız. Bu önemli prosedür hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olmak için burada en sık sorulan sorulardan bazılarını derledik.

Moda, Yeldeğirmeni, Acıbadem, Kalamış, Caddebostan, Suadiye, Göztepe ve Bostancı başta olmak üzere Kadıköy veya İstanbul’un herhangi bir semtinde yaşıyor ve köpek kısırlaştıması hakkında bilgi almak istiyorsanız bizlere ulaşabilirsiniz.

Kadıköy Köpek Kısırlaştırması Hakkında Bilgi Alın

Kadıköy’de Sorumlu ve Özenli Bir Kısırlaştırma Kliniği

Çoğu insan için, sedasyon altında cerrahi bir prosedür geçiren köpek yavrularının düşüncesi korkutucu olabilir. Bunun köpek sahipleri için de korkutucu olabileceğini anlıyoruz ve bu operasyonu yetenekli ve köpek dostu veterinerlerimizin yapacağını bilmenizi istiyoruz.

Yavru veya yetişkin köpeğinizin Kadıköy kısırlaştırma kliniğimizn kapısından içeri girdiği andan itibaren, rahatlığı için şefkat ve ilgi ile tedavi edilecektir. Ekibimiz yavrularınıza kendi köpekleri gibi davranacaklardır. Tüm yavrulara prosedür başlamadan önce ve sonra ağrı kesici ilaçlar verilir. Anestezi ve hasta bakımı protokollerimiz, yavrularınızın cinsine ve büyüklüğüne göre uyarlanacaktır. Yavru köpeğiniz anestezi altındayken, veteriner ekibimiz vücut ısısı, kan basıncı, oksijenasyon ve anestezi derinliği gibi bir dizi hayati belirtiyi izleyecektir.

Postoperatif hemşirelik bakımı ve ağrı yönetimi ilaçları, iyileşmesinin ağrısız olmasını sağlamak için köpeğinize uygulanacak ve onları eve göndermenin güvenli olduğunu hissedene kadar yakından izlenecektir. Kadıköy Veteriner personelimiz o sırada sizinle birlikte postoperatif talimatları gözden geçirecek, böylece köpek yavrusu kurtarmayı tamamlamak için eve getirme konusunda rahat hissedeceksiniz.

Köpeğimi kısırlaştırmalı mıyım?

Köpek kısırlaştırması bir zorunluluk değildir. Ancak istenmeyen yavrular ve hamileliğin engellenmesi, köpek eğitiminin daha kolay bir şekilde yapılması için veterinerler tarafından kısırlaştırma tavsiye edilir.

Bir köpeği kısırlaştırmak için genel kabul edilen yaş 4-6 ay arasındadır. 6 aya yakın beklemenizi öneririz.

Son zamanlarda, klinik çalışmalar, bazı büyük ırklardan erkek köpeklerin, köpek 10-11 aylık olana kadar kısırlaştırmayı beklemekten faydalanabileceğini göstermiştir. Bunun bazı büyük ırklarda bazı kanser türlerinin riskini azaltabileceğine dair kanıtlar vardır , ancak saldırganlık, tuvalet eğitimi ve üreme gibi de dikkate alınması gereken bir dizi başka faktör vardır.

Veteriner Kadıköy’de Köpek Kısırlaştırma Operasyonu:

• Kısırlaştırılacak köpeğin kişiselleştirilmiş bir anestezi planı vardır
  • Kısırlaştırılacak köpeğin tüm prosedür boyunca onları izlemek için özel bir anestezi teknisyeni vardır.
  • Her hastada preanestetik kan çalışması, bir IV kateter, IV sıvıları ve bir patent hava yolunu sabitleyen yeni bir steril endotrakeal tüp vardır. Endotrakeal tüplerimizi hastalar arasında asla tekrar kullanmayız.
  • Her köpek kısırlaştırma işlemine steril bir prosedür olarak davranırız. Bu, yeni steril eldivenler, yeni bir steril elbise ve steril aletler kullandığımız anlamına gelir. Hastalarımız için son teknoloji cerrahi öncesi steril bir hazırlık kullanıyoruz. Her köpek kısırlaştırıcı cerrahi paketimizde gerçekleştirilir ve bir seferde sadece bir evcil hayvan prosedürü vardır.
  • Ameliyattan sonra evcil hayvanınızın bir ısınma battaniyesi, ağrı kesici ilacı ve anesteziden kurtulurken onlarla birlikte olacak bir asistanı olacaktır.

Bu prosedürlerin mümkün olduğunca güvenli olduğundan emin olmak için gereken her şeyi yapıyoruz. Kadıköy köpek kısırlaştırma prosedürleri hakkında daha  fazla bilgi için bizi arayın

Köpek Kısırlaştırma Ameliyatı Hakkında Yanlış Bilinenler

Yıllar boyunca, birçok köpek sahibi, kısırlaştırma prosedürlerinin köpekler üzerindeki etkileri hakkında bazı yanlış bilgilerle bize geldi. Bu yanılgıların genellikle gerçeklere dayanan bir temeli olmamakla birlikte maalesef yaygın olduğunu söyleyebiliriz. Bunlardan birkaçını, sizin için burada ele aldık.

Yanlış Bilgi 1: Kısırlaştırma köpeklerin aşırı kilolu olmasına neden olur

Bir erkek köpeği kısırlaştırmak, vücutlarındaki testosteron seviyelerini azaltacak ve bu da kilo kontrolü üzerinde olumlu bir etkiye sahip olacaktır. Bununla birlikte kısırlaştırılmış ve kısırlaştırılmış köpeklerin porsiyon kontrolü ve düzenli bir egzersiz programı ile çok formda kalmaları mümkündür. Egzersiz ve aşırı beslenme eksikliği, köpeğinizin fazla kilo almasına neden olur, kısırlaştırmaz veya kısırlaştırmaz. Köpeğinizi formda tutmak, sahibinin kontrolünde çok fazladır.

Yanlış Bilgi 2: Kısırlaştırma köpeğinizin danranışlarında ciddi değişikliklere neden olacaktır

Erkek köpeklerde agresif eğilimler kısırlaştırma yoluyla azaltılacak olsa da, ameliyattan sonra köpeğiniz çok farklı bir kişiliğe sahip olmaz.

Köpeğinizi Kısırlaştırmanın Faydaları:

Orşiektomi (testislerin çıkarılması) adı verilen bir prosedür olan köpeğinizi kısırlaştırmak, can sıkıcı birçok davranış problemini önlemeye yardımcı olacaktır. Ayrıca daha sonra yaşamda birçok tıbbi komplikasyon geliştirme riskini azaltacaktır. Çok sayıda çalışma, köpeğinizi kullanmanın uzun süreli sağlığı için çok avantajlı olduğunu kanıtlamıştır. Olası faydaların kısa bir listesi:

1. Diğer köpekleri rahatsız etme gibi cinsel alışkanlıkları ortadan kaldırır
  2. Dişi köpek bulmak için dolaşımı ortadan kaldırır
  3. Prostat hastalığı geliştirme şansını azaltır
  4. Testis kanseri gelişme riskini azaltır
  5. İnsanlara ve diğer köpeklere yönelik saldırganlık eğilimlerini azaltır
  6. Köpeğinizin beklenen ömrünü 4 yıldan fazla artırır
  7. İki köpek ve onların yavruları, altı yıl içinde eve ve veteriner bakımına ihtiyaç duyan 67.000 köpek daha üretebilir. Kısırlaştırma bunun önüne geçer

Kısırlaştırılmış erkek köpeklerde:

• Anal tümör geliştirme olasılığı 7 kat daha fazla
  • 4 kat daha fazla perineal fıtık gelişme olasılığı
  • Bir insanı ısırma olasılığı 40 kat daha fazla
  • Prostat hastalığına yakalanma olasılığı 100 kat daha fazla  *

* Yakın tarihli bir retrospektif çalışma, kısırlaştırılmamış yaşlı erkek köpeklerin % 100’ünde bir çeşit prostat hastalığı bulunduğunu göstermiştir.

Köpeğinizi Kısırlaştırma Hakkında Yanlış Bilinenler

• Köpeğinizi şişmanlatmaz – egzersiz eksikliği ve çok fazla yiyecek obeziteye neden olur, kısırlaştırma değil.
  • Köpeğiniz yavruları olmayacağı için üzülmez. Üreme hakkındaki duygularımızı evcil hayvanlarımıza yansıtma eğilimindeyiz – hayvanlar duygudan değil, içgüdüyle çoğalır.
  • Köpeğinizin kısırlaştırılması köpeğinizin temel kişiliğini değiştirmez, ancak sterilize edilmiş evcil hayvanlar daha sakin, size daha fazla odaklanma ve dolaşım olasılığı daha düşüktür.
  • Köpeğinizin kısırlaştırılması, büyük bir ameliyat olmasına rağmen, en sık yapılan ameliyattır ve genellikle iyileşme süresi birkaç gün ila bir hafta arasındadır.
  • Hiçbir köpek kısırlaştırılamayacak kadar yaşlı değildir ve HERHANGİ yaştaki faydalar risklerden ağır basar.

Kadıköy’de köpek kısırlaştırma ameliyatı hakkında sizleri bilgilendirelim.

Erkek köpek kısırlaştırması aşağıdaki cerrahi adımlardan oluşur:

• Anestezi öncesi muayene
  • Ağrı kesici ilaç uygulanır
  • Veteriner ekibimiz köpeğinize güvenli bir genel anestezi yapar.
  • Katılan personel solunum, kalp atış hızı, kan basıncı, anestezi durumu, oksijenasyon seviyeleri ve vücut sıcaklığı gibi hayati belirtileri izler.
  • Cerrah skrotumun önünde küçük bir kesi yapar
  • Her testis çıkarılır ve kan akışı ve vas deferens (spermatik kord) bağlanır
  • Veteriner kesiyi cerrahi yapıştırıcı veya sütürlerle kapatır
  • Postoperatif ilaçlar verilir ve köpeğiniz anesteziden tamamen kurtulana kadar postoperatif bakım devam eder
  • Köpeğinizi tamamen iyileşinceye ve bakım sonrası talimatlarla eve göndermek güvenli olana kadar klinikte tutulur

Kısırlaştırma Prosedürlerinden Sonra Evde Bakım Talimatları

Veteriner personelimiz de evde takip etmeniz için ameliyat sonrası talimatlar sağlayacaktır. Bu evde bakım, ameliyat sonrası rahatsızlığı en aza indirmek için ağrı yönetiminin devamını içerir. Güvenli ve rahat bir iyileşmeyi kolaylaştırmak için evde atabileceğiniz adımlardan bazıları şunlardır:

• Köpeğinizin içeride ve diğer hayvanlardan uzakta kurtarmak için sessiz bir yer sağlaması
  • Ameliyattan sonra beş ila yedi gün boyunca köpeğinizin koşmasını ve zıplamasını önleme
  • Köpeğinizin kesi bölgesini yalamamasını önleme
  • Ameliyattan sonra en az yedi gün boyunca köpeğinizi yıkamaktan kaçının
  • Doğru iyileşmeyi gözlemlemek için kesi yerinin günlük olarak kontrol edilmesi
  • Ameliyat bölgesinde kızarıklık, şişme veya akıntı olup olmadığını veya insizyon açıksa veterinerinize başvurun.
  • Köpeğiniz uyuşuk, iştah azalmış, kusma ve ishal varsa veya ameliyat sonrası başka endişeleriniz varsa bizi arayın

Kadıköy’de Dişi Köpek Kısırlaştırması

Dişi bir köpeği kısırlaştırmak için genel kabul gören yaş 4-6 ay arasındadır. Bir köpeği yetişkin olduktan sonra kısırlaştırmak da mümkündür, ancak yaşlı köpeklerde ve ayrıca aşırı kilolu veya mevcut sağlık problemleri olan köpeklerde postoperatif komplikasyon riski biraz daha yüksektir. Bu nedenle, çoğu durumda bir köpeği henüz yavruyken kısırlaştırmanız önerilir.

Dişi Köpeğinizi Kısırlaştırmanın Faydaları

Dişi köpekler 6-7 aylık olmadan önce kısırlaştırılmalıdır.  Çok sayıda çalışma, bir köpeği kısırlaştırmanın uzun süreli sağlık için çok avantajlı olduğunu kanıtlamıştır. Örneğin, bir köpeği ilk üreme dönemi öncesinde kısırlaştırırsanız, meme tümörü geliştirme ihtimalini % 90’ın üzerinde azaltırsınız !   Meme tümörleri dişi köpeklerde bir numaralı tümördür ve çoğu kötü huyludur. Bu yıkıcı tümörleri erkenden kısırlaştırma yaptırarak önleyebiliriz.

Dişi köpeğinizin kısırlaştırılmasının diğer faydaları şunlardır:

1. Yumurtalık ve uterus kanseri riskini azaltır
  2. Pyometra adı verilen rahim enfeksiyonu gelişme riskini ortadan kaldırır
  3. İstenmeyen davranışları ortadan kaldırır
  4. İstenmeyen gebeliklerden kaçınarak evcil hayvan nüfus krizini kontrol eder. İki köpek ve yavruları, altı yıl içinde ev ve veteriner bakımına ihtiyaç duyan 67.000 köpek üretebilir.
  5. Kısırlaştırılmış dişi köpekler 4-6 yıl daha uzun yaşar!

Kadıköy Köpek Kısırlaştırma kliniği, evcil hayvanların özel ihtiyaçları için bireyselleştirilmiş en güvenli anestezik protokolleri, prosedür sırasında dikkatli izleme ve evcil hayvanınızın güvenliğini sağlamak için steril cerrahi yöntemler sunar. Veterinerlerimizle görüşerek başta kısırlaştırma olmak üzere köpekler için gerekli tüm veterinerlik hizmetleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Kadıköy’de Köpek Kısırlaştırması için Randevu Alın

Kısırlaştırma prosedürleri için veteriner ekibimizle randevu ayarlamak, telefon açmak veya bir form doldurmak kadar kolay. Deneyimli veterinerlik ekibimiz, herhangi bir soruya cevap vermek veya olabilecek endişelerinizi gidermek ve kısırlaştırma için cerrahi randevu planlamaya yardımcı olmak için burada.